Saturday, June 4, 2011

Terasa Semakin Jauh Diri Ini dari-Nya :[

in about 19years of my life, mmg terlalu banyak nikmat n pemberian berharga yang diberi Yang Maha Esa kepada aku hambanya yang sangat lemah ini. Alhamdulillah.
i have a very perfect lovely mother n respected father yang dah mengajar aku macam macam pasal life ni and how to live with it in a simple but always be content. in the same time, when i used to be friends with the people that had lose their parents either in their young age or when they r about to grow up. besides that, i also used to see a broken marriage among parents of my own friends and i know that i could never truly understand how they are feeling from losing of two of the very n sooo important person in everybody's lives- mommy n daddy. and fer that i want to Thank Allah, bersyukur sangat dikurniakan both of my parents yang membuatkan hidup aku sangat sempurna selama ini. Alhamdulillah.
apabile melihat kehidupan seorang rakan yang menjadi anak tunggal and i know how he feels lonely especially bile die dah besar ni, well his parents apparently busy n he needs to find another support by looking for friends out there yang mane kadang kadang die akan berkawan dgn sesiape saje even 'the bad' one asal ade yang sudi,, yang mane selalunye 'the bad' friends yang die pilih tu akan drag n mempengaruhi hidup die ke arah negativity. and fer that i really want to say Thank You Allah for givin me such a great siblings to complete my life and that have been a very good friends of mine till now after.
at the moment when i see some of my friends yang mane boleh dikategorikan as 'not so good students', which is i am one of them,, x dapat melanjutkan pelajaran kemane mane coz xde peluang yang tibe. padahal mereka masih boleh berjaye jike diberi just one more chance. at that period, i realise that i really need to say Terima Kasih Allah kerana aku masih diberi peluang untuk terus menimba ilmu di uitm ini n untuk mengecapi kejayaan dalam hidup di dunia yang singkat ini dan insyaAllah jika diizinkan-Nya dapat berjaya juge di atas sane:]
banyak lagi pemberiaan dan kurniaan-Nya yang aku terima selama ini tetapi sering aku terlupa untuk mengucapkan syukur. sering jugak aku gunekan segala nikmat itu dengan sie sie and langsung xde rase menghargai.
recently, i got a super pointer for my first sem that i myself don't believe that i could ever reach that point, seriously. ofcourse ini semue dengan izin-Nya.
bile dipikirkan balik, aku memang selalu leka n lupe pada-Nya yang di atas- yang telah memberikan macam macam nikmat untuk aku rasai n untuk aku sempurnakan hidup ni. tapi,,, Dia xpernah lupe pada hamba-Nya yang jahil ini. layakkah aku??
ya Allah, terase semakin jauh aku padamu kerana sering lupe n lalai dengan nafsu sendiri. masih adakah ruang untuk diri yang hina ini ya Allah. terima kasih atas segala nikmat hidup yang engkau berikan padaku selama ini. alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah. terima kasih Ya Allah.

p/s ; entry ni adelah untuk peringatan diri aku sendiri ;]

No comments: